måndag 11 februari 2008

Dagens 11/2-08 plus lite blogginfo.

Nu var det ett tag sedan jag bloggade igen. Har haft annat att tänka på och det har varit skönt att koppla ifrån en stund. Kommer förmodligen inte bli särskilt mycket bloggande denna vecka heller då jag ska på turné. Men här kommer några sköna grafiska tips.

Flickr.com är för mig en ganska outförskad sida. Men man kan ju hitta en hel del bra grejer där. En av dem är Alki1's bilder. Kolla in hans sida här och klicka runt lite så får ni se.

Tipsar återigen om ISO50 och hans blogg. De senaste inläggen kryllar av riktigt schyssta grejer. Spana in blog.iso50.com för inspiration.

En annan blogg som kan vara värd att spana in om man är inne på urbant, japanskt fotografi är Machidori's. Den hittar ni på machidori.blogspot.com.

Om jag nu har slängt ut en massa länkar kanske jag ska visa något också. Det är alltid bra att ladda upp ett snyggt bokomslag, det brukar kunna få fingrarna att börja klia. Här är James Traub's bok om Kofi Annan. Omslaget är designat av Jennifer Carrow.

Om jag ska göra någon sorts recension av denna skulle jag väl kunna anmärka på att bilden på Kofi Annan är något liten, annars gillar jag den, förutom att förlagsnamnet PICADOR stör ganska mycket. Bra, planerad luft, sköna blåa och gråa kulörer.

Så, det var blogginfo, tre länktips och ett snyggt bokomslag.

1 kommentar:

Lena sa...

Vaddå turné??? Har inte hört ngt om detta.
P&K Mamsen