torsdag 17 juli 2008

Webtypografi och miljövänlig annonsering.

Två bra grejer som jag snor från Cap&Design:

1. På webben är man ju väldigt begränsad när det gäller typografi och vilka typsnitt som kan användas så länge man inte vill ladda upp texten som bilder. Nu verkar det vara ändring på gång. Kolla in denna artikel för att läsa mer. Tyvärr är jag sämre än dålig på web så jag vet egentligen inte hur den ska användas.

2. Annonsera på fasader genom att tvätta bort smutsen? Varför inte? GreenGraffiti "tvättar in" budskapet på smutsiga byggnader. Riktigt cool. Läs även denna artikel på Cap&Design.

Avslutar med en länk till en ny svensk blogg om typografi. Spana in typografism.se och jag lovar er att ni kommer att lära er något nytt. Bloggen är mer textbaserad än denna och har en mer seriös ton än yours truly. Väl värd ett besök.

1 kommentar:

fredrik sa...

Hej hej, hittade hit när jag var ute och gjorde marknadsundersökning av typografism-varumärket (läs: egosurfade). Kul att du hittat hem till mig. Du, jag tittar förbi igen. Hare!