lördag 4 oktober 2008

Ett löfte som infrias.

I maj deltog jag ju i Yrkes-SM. Då lovade jag att jag skulle publicera mitt arbete här på bloggen. Jag gjorde aldrig det, dels för att det inte blev av, dels för att jag helt enkelt inte ville se det. Men här kommer det, i alla fall stora delar av det.

Pitchen var att göra en grafisk profil åt en hälsokostbutik i en mellanstor svensk stad. Självklart fanns det en del värdeord och sådant, men nu kör vi på det här.

Man skulle även göra en förpackning, marknadsföringsmaterial och en folder. Vi skippar det denna gång, de blev ändå inte bra. Vi kanske tar de en annan gång.

Två andra grejer som inte finns med här är hur jag tänkt när jag gjort profilen och det som kan kallas själva manualen: hur man ska tänka rent typografiskt bland annat.

Ha gärna i åtanke att vi hade totalt 16 timmar på oss. Från det att vi fick uppgiften till att det skulle vara klart. So please don't judge.

Jag vet inte riktigt varför bilden blir så liten, men om man klickar på den så blir den större. Så det rekommenderas. Tyvärr blir den också då ganska otydlig, man ser knappt vilka teckensnitt det är. Det är hur som helst Warnock Pro och Frutiger.

Inga kommentarer: